A'dan Z'ye Kirletilmiş Kadın

Stok Kodu:
9786054399703
Boyut:
347
Sayfa Sayısı:
347
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-01
Resimleyen:
1
Dili:
Türkçe
181,50
9786054399703
1042349
A'dan Z'ye Kirletilmiş Kadın
A'dan Z'ye Kirletilmiş Kadın
181.50
Önce 'kadın' vardı… 'Ana Tanrıça'nın egemenliğinde barbarlık yoktu, sömürü yoktu. Sonra ne oldu? Önce otorite, kutsanmış varlık Ana-Toprak Ana gerçeğinden erkeğe geçmeye başladı; kadına mabetlerde fahişelik öngörüldü. Sonra, Yahudi-Hıristiyan-Müslüman Kutsal Kitap yazarları, Babil ve Mısır'ın kutsal kabul ettiği dişi tanrıların cinsel kimliklerini yok ettiler. Erkeklerin, yazdıklarını onaylayan bir tanrıya ihtiyaçları vardı. Semavi dinlerde erkeğin efendiliği tanrısal bir hak olarak kabul edildi. Fikret Dağlı Tüzemen bu ilk kitabında, 'kadın'ın tarihsel serüvenini tarihsel süreç içinde sınıfsal konumunu temel alarak anlatmaktadır. Yazar bu yolculuğa, insanlığın toplayıcılık döneminden yola çıkmakta; tarımdan tunç devrine, Sümerlerden Antik Yunan'a, Semavi dinlerden Avrupa'ya, Gregoryen kilise döneminden günümüzdeki Barbar dünyaya geçmektedir. Bu bağlamda, din ve kadın, mitoslarda kadın, kadına şiddetin sosyolojik unsurları, çocuk gelinler, çocuğa cinsel istismar, neoliberal dünya düzeninde ve Türkiye'de kadının rolü gibi birçok konuya eğilmekte; sorunlara titiz bir çalışmayla yanıt aramaktadır. Peki, ne olmuştur da Eyüp peygamber çılgına dönerek "Kadından doğan nasıl temiz olabilir" (Tevrat-Eyüp 25/4), Erasmus "Akıllı bir kadın iki kere salaktır?", Kur'an "Allah puta tapanları… kadına yakaran çoktanrılı dinden olanları hoş görüp bağışlamaz!" demektedir. Yanıtları, Fikret Dağlı Tüzemen'in bu ilk ve önemli çalışmasında bulacaksınız.
Önce 'kadın' vardı… 'Ana Tanrıça'nın egemenliğinde barbarlık yoktu, sömürü yoktu. Sonra ne oldu? Önce otorite, kutsanmış varlık Ana-Toprak Ana gerçeğinden erkeğe geçmeye başladı; kadına mabetlerde fahişelik öngörüldü. Sonra, Yahudi-Hıristiyan-Müslüman Kutsal Kitap yazarları, Babil ve Mısır'ın kutsal kabul ettiği dişi tanrıların cinsel kimliklerini yok ettiler. Erkeklerin, yazdıklarını onaylayan bir tanrıya ihtiyaçları vardı. Semavi dinlerde erkeğin efendiliği tanrısal bir hak olarak kabul edildi. Fikret Dağlı Tüzemen bu ilk kitabında, 'kadın'ın tarihsel serüvenini tarihsel süreç içinde sınıfsal konumunu temel alarak anlatmaktadır. Yazar bu yolculuğa, insanlığın toplayıcılık döneminden yola çıkmakta; tarımdan tunç devrine, Sümerlerden Antik Yunan'a, Semavi dinlerden Avrupa'ya, Gregoryen kilise döneminden günümüzdeki Barbar dünyaya geçmektedir. Bu bağlamda, din ve kadın, mitoslarda kadın, kadına şiddetin sosyolojik unsurları, çocuk gelinler, çocuğa cinsel istismar, neoliberal dünya düzeninde ve Türkiye'de kadının rolü gibi birçok konuya eğilmekte; sorunlara titiz bir çalışmayla yanıt aramaktadır. Peki, ne olmuştur da Eyüp peygamber çılgına dönerek "Kadından doğan nasıl temiz olabilir" (Tevrat-Eyüp 25/4), Erasmus "Akıllı bir kadın iki kere salaktır?", Kur'an "Allah puta tapanları… kadına yakaran çoktanrılı dinden olanları hoş görüp bağışlamaz!" demektedir. Yanıtları, Fikret Dağlı Tüzemen'in bu ilk ve önemli çalışmasında bulacaksınız.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

Kapat